31 May 2010

Nye møbler i gangen



Okei da var jeg ferdig. Både fysisk og psykisk og i handlingen selv.

Vi har kjøpt nytt garderobeskap fra Ikea, samt en hattehylle til hjørne og en hattehylle fra Maui serien til Jysk.
Jeg skulle egentlig også kjøpe en 'komode' i samme serie med 3 kurver i høyden, men først klarte hun i kassa å slå inn en komode som var dobbelt så dyr, og når hun omsider fikk korrigert ferdig klarte mannen på lageret å plukke feil komode fra Maui serien til meg. Den kommer i sittebenk med 3 kurver i også nemlig og denne plukket han med seg til meg.

Først ble jeg veldig irritert fordi jeg så for meg hvordan jeg skulle måtte dra til Jysk igjen for å bytte, men etter å ha tenkt et minutt eller to på hvordan vi skulle løse dette kom jeg fram til at det faktisk ikke gjorde noe med det feilkjøpet. Tanken med kommoden med 3 kurver i høyden var å skjule stikkontaktene mellom komoden og nye skapet vårt, men vi har en liten gul hylle vi har brukt til å ha modem og slikt i og den passer like bra mellom der.

Ergo bestemte jeg meg for å beholde sittebenken og heller kaste ut den temmelig gamle pinnestolen jeg har hatt i gangen til nå. Den begynner å bli temmelig vaklevoren, og skulle stukket seg ganske bra ut mot alt det hvite i gangen også. Feilkjøpet viste seg altså å bli en positiv men noe uventa forandring i planene!

Og noe irriterende så mangler det nesten alltid noe fra pakkene til Jysk, også denne gangen. Både i hattehylla og i sittebenken manglet det treplugger!

Heldigvis har jeg en røs sånne liggende som viste seg å ha passe størrelse også takk og lov.

Men etter mye banning i dag med svært lite stuerene gloser som ikke passer seg for gjengivelse på blogg, en hel del blåmerker da jeg har en utrolig klossete dag i dag der ingenting går som jeg vil og en rad feilborrede hull i veggen (heldigvis skal vi sparkle og male!) så kom da omsider alle nye kroker, knagger, hattehyller og andre hyller opp.


Hjørnehattehylla hadde jeg forregnet meg grovt på vannrørene som er innerst i hjørnet hele veien opp til taket. De som går langs med gulvlista husket jeg på, men de som gikk langs hjørnet opp i taket hadde jeg glemt. Vi har jo hatt et stort garderobeskap der, med en kurv oppå så det har slett ikke vært synlig! Dermed kom ikke hattehylla inntil den ene veggen og det fikk jeg rett og slett løse med å lage forlengere i tre som jeg festet selve hjørnehylla i. Søren også. Men den er så fin så jeg vil gjerne glemme den lille feilen, og når vi maler og ordner tenker jeg være så slu at jeg fester gardinstanga slik at gardinen skjuler fadesen ;)

Men nå er jeg ferdig for nå, om noen uker eller måneder skal vi legge nytt klikkgulv og male!

4 comments:

Unknown said...

Så flott det ble Rita! :)

Anonymous said...

Helt supert ble det!Gleder meg til å se det i virkeligheten.
Klem fra mamma

Unknown said...

Takk begge to :D Ja, masse stygge gloser og en hel del arbeide senere ble det riktig fint :D Nå må jeg bare få malt gangen og den ene vegghylla som er igjen ;)

Ingebjørg said...

Du er flink da, Rita. Jysk møbler er værre enn Ikea når det gjelder feil. Og med tanke på Ikeas rykte der så kom du jo svært godt ut av det. Den benken er fin. Enig med du der.

Ingebjørg