22 May 2010

Klar for tomatplanter!

Siden vi får gratis matjord tilkjørt fra foreningen er det bare å utnytte det. Først fylte jeg trappetrinnet mitt med matjord derfra, og nå har jeg gravet under hekken så jeg har fått fjernet en del ugress derfra, samt jeg har gravd opp mellom keiserliljene og rosebusken der jeg tenkte ha tomat og agurk.


Jeg har hentet meg en del liljekonvallplanter som jeg plantet under hekken. I løpet av sommeren skal jeg se om jeg får dit noen av skogsfiolene som gror overalt her og der i hagen min, samt noen Marianøkleblom som står i skråningen. Skulle gjerne hatt tak i tiriltunge også, og olelukkeøye! Jeg tenkte så masser av sånne markblomster under hekken der. Men vi begynte med liljekonvaller i alle fall. Og selvklart min bittelille kjøkkenhage som nå er klar for tomater og agurk!

No comments: