22 May 2010

Plantering og sånt

Vel, da har man tilbragt et par timer på formiddagen ute i stekende sol ute i hagen igjen. Jeg har plantet noen nye blomster jeg har kjøpt samt klippet gresset. Jeg passet også på å ta en hel del bilder av blomstene jeg har kjøpt, dog er det jo ikke alle som blomstrer enda. Jeg får vel komme tilbake med bilder av blomsterbeddene når det skjer noe der!

Men, here goes:

Daglilje




Tretannet fingerurt


Storklokke



Bitterrot



Rhododendron Scarlet Wonder



Forglemmegei som jeg plantet for Gejsa




Her kommer det løytnanshjerte og femøringer som jeg plantet tidligere
(Håper jeg i alle fall)



Tusenfryd


Edelweiss


Kjempevalmue



Sibirsk valmue



Bondepeon



Gullstjernene jeg fikk av mamma. De ser litt pjuskete ut enda


Pinseliljer


Blåstjerner



Sibirsk stokkrose


Påskeliljer, forlengst avblomstret


Kattfoten og krokusen også


Bergnellik


Lavendel


Keiserliljer


Min hvite rhododendron som jeg i farten ikke husker hva heter


Mitt rabarbraland


Svært utydelig bilde, men her kommer det mørke fioler og (håper jeg) Lewisia


Høstdagliljer


Tremasterblomma heter den på svensk, vet ikke hva det er på norsk


Høstvadd


Gul Alcea og tre keiserliljer jeg plantet over


Og mine gule roser Lucia, som jeg er redd ikke tålte den harde vinteren :/

No comments: