19 May 2010

Blomstring i stor stil!


Min hvite rhododendron blomstrer som bare det. Det er masse blomsterknopper og det kommer til å bli mange blomster på den. Den kommer til å bli kjempefin. Desverre har også mauren en smak for den, så de er overalt og slurper nektar, men jeg håper å vinne over mauren i sommer.

Her har dere pinseliljene jeg fikk av mamma, og om det er gullstjerne og blåstjerne de heter de andre to. Jeg håper de klarer seg.

Tusenfryden kommer også med mange små blomster, og ser kjempesøt ut der den står!

Krokusen og påskeliljene har nå blomstret ferdig og ser temmelig slukøret ut der de står. Jeg tenkte plante litt stauder som blomstrer sent på sommeren foran dem.

Bitterrota er en penere blomst enn jeg trodde, når jeg kjøpte den så den litt ut som den hadde orange blomster, men den viser seg å være nærmest gammelrosa i fargen. Svært pen faktisk!






Sist har vi noen mørke fioler svigermor sa jeg kunne få med meg hjem av, jeg plukket med meg en håndfull som fikk plass i blomsterbeddet foran.


2 comments:

Indigo Blue said...

Ååå vad fint det börjar bli!!
Jag köpte fyra rosor, frön o lökar idag o skall frossa i plantering i morgon. Det är så härligt ute nu o katterna jäser ute på balkongen.
Madicken hjälpte mig sopa balkongen idag...lite annorlunda tänker hon nog... =)
Har du frågat Rosenhill (?) i Ljusdal om rosen?
Puss o kram!

Unknown said...

Jag tänkte fråga på kjelles faktisk, är ju där jag köpte den :) Men den röda rosen i solväggen bak där det är varmas har nästan inte börjat själv ens, så jag ger det nån vecka till med denna värmen vi har haft nu på senaste innan jag skriker "hjälp" :) PUSS!