06 May 2010

Over skyene er himmelen full av drager

Etter regn kommer sol sier de, men jeg sier, over skyene er himmelen full av drager.

Drager har alltid stått for meg som magiske, vakre vesner, ikke disse blodtørstige dumme beistene man leser om i visse historier. De bringer lykke og glede om du behandler dem vel.

Og hvorfor drar jeg fram dragene? Jeg er ganske glad nå!

Jeg savner selvklart min elskede Gejsa så det gjør vondt, det er ikke særlig forandret, men jeg kan se lyset igjen. I slutten av måneden flytter det inn en 4årig fjordingsherremann i boksen nede på rideskolen. Jeg sier ikke mer om det før det er en realitet.

Og i tillegg går betalingsanmerkninga vår ut den 9ende mai, 10ende mai er vi rene som snø igjen! Vi skal ta opp et forbrukslån og refinansiere et temmelig dyrt lån vi har på bilen, fikse opp i huset og kanskje litt i hagen også.

Vi har ferie om en snau uke, og skal til hytta for å kose oss noen dager.
Det er ikke så lenge til lønna kommer, og vi har kattepass til kattene når vi skal bort. Det går greit nok på jobben, vi skal få igjen på skatten og det føles som jeg har venner som bryr seg.

Akkurat nå leker livet litt igjen. Jeg er på en oppadgående bølge kjennes det som, etter en temmelig dårlig start på dette året. Det kanskje blir en fin sommer likevel?

3 comments:

Anonymous said...

Så fint att du ser fram emot sommaren!

Apropå drakar, så har du säkert läst böckerna om Temeraire (His majesty's dragon). Jag gillar dem verkligen. :-)

/Amelie

Unknown said...

nej dom har jag faktisk inte läst, men dom står på "to read" listan :D

Anonymous said...

Ja, läs dem! \o/ Jag ser fram emot nästa bok i serien (5:e? Minns inte hur många som har getts ut hittills.) Drakar+historisk fantasy under Napoleonkrigen är coolt!
Jag tycker att drakarna i den serien är väldigt kattlika. Misstänker att författarinnan gillar katter. ;-)

/Amelie