18 May 2010

No livnar det i lundar..

No lauast det i li!

Ja, nå kom endelig våren etter flere uker med grått og kjølig smalt sola endelig på plass og det gror så man hører det overalt.

Jeg uroer meg litt for rosebuska på forsiden, de gule rosene jeg kjøpte i fjor, de har ikke kommet med ett eneste lite blad i det hele tatt enda. Men på den andre siden har den røde rosen i le-veggen på andre siden såvidt begynt å sette noen blader så det har vel helt enkelt ikke vært varmt nok enda. Jeg krysser fingrene.

Den hvite rhododendroen i hagen har begynt å blomstre. Skal ta noen bilder i dag.

Jeg har plantet litt igjen. Jeg har vært på besøk på hytta til svigerforeldrene, min mamma kom innom i går på nasjonaldagen og vi grillet hele gjengen.
Mamma hadde med noen blomster, små blå løkblomster, noen gule tror jeg, og pinseliljer.
Jeg har renset bort ugresset der og plantet ut dem i blomsterbeddet i dag, sammen med noen mørke fioler jeg fikk med meg fra svigermor.

Jeg passet på å få klippet gresset og luket litt fort i blomsterbeddene også, og vannet litt. Skal ta bilder i morgen.
Bitterrota blomstrer som bare det nå. Og det spirer på forsiden av huset i det nye blomsterbeddet!

Det er mer som våkner til liv nå. Mauren :( Jeg er virkelig ikke fornøyd med at de bygger bo under steinene på forsiden. Men nå skal vi nok grave opp under der og fjerne dem helt når vi nå først graver opp alt ugress mellom steinene.
Inntil videre har jeg budt dem på et festmåltid med maurmat. Kanskje det er nok.

Jaja, kampen fortsetter!

4 comments:

CA Heaven said...

A sudden spring explosion, great >:)

Cold As Heaven

Unknown said...

yes indeed! But it kinda lastet only a day, today its grey and rainy again! Jeez. Get me real spring NOW. Im very ready for it I say!

CA Heaven said...

Are you north or south of the polar circle?

Unknown said...

south :)