23 May 2010

Regn!

Jaja, da blir det ikke noe planterier i dag gitt! Tomatene får vente og det blir inneaktiviteter i stedet.

Praktisk at jeg skar ned Lucia-rosa mi da, og gravde frem rota på den så det kan komme vann rett på. Kanskje den våkner til liv nå? Vi får se!
Jeg skar ned den andre rosa også i går , alle grenene over bakken var døde. Vinteren var så hard at ikke engang denne rosa klarte det. Vanligvis overlever grenene som er over bakken vinteren, det er en tøff og hardfør rose, men denne vinteren tok knekken på grenene over marka. Men det kommer masse nye skudd fra rota! Men jeg behøver en kraftigere saks til grener, den lille jeg har klarte ikke den tykkeste greina, så jeg skal kjøpe en kraftigere en i morgen eller på tirsdag. Skal da også klippe bort litt av det som er nederst ved marka da.

Men da blir det å fokusere på avslapping i høy stil, og så håper vi på opphold og sol i morgen så jeg kan plante ut tomatplantene. Jeg orker faktisk ikke sitte og plante i regnvær ;)

No comments: