08 November 2009

Uppdatering Söndag

Dörren till badrummet har varit öppen i hela natt, och jag har inte blivit väckt av vilda kattslagsmål.
Dock blev jag väckt klockan 6 av hunden, och kommer ner för trappan bara för att trampa i en pöl diarre-bajs. Mumma värre, eller hur?
Ut med hunden, och inn igjen. Kika efter Saga men kunne inte se hon. Inte konstigt upptäckte jag snart, hon har hittat en ny fin plats att sitta. Uppe i våran ivarhylle på överplan, bak räckan med spel och filmer min mann har där. Perfekt liten Saga-plats!
Tvättade golvet och la mig på soffan och hoppades på att få sova en timme eller två till iaf.
Men inte.. under en timme senare kände jag hunden började darra i kramper, och sen var det bara fort fort ut igjen innan hunden bajsa på golvet.

Suck. Hon har väl ätit en hårboll igjen då. Hon vräger lycklig i sig allt katterna kräks (och bajsar för den saks skuld) utan att skilja på mat och hårboll.. och hårbollarna blir hon dårlig i magen av.
Jag kan vakta hon när jag är vaken och hemma men när jag sover är det lite värre...

Så långt har Saga liten visat sig tuffare än jag förväntade. Hon är ingen knäkatt än, det är en liten bit undan än, men hon vågar sig fram titt som tätt.
Mina katter tar det lugnt. Celine väser om Saga kommer för nära, men inga antydningar till slagsmål än iaf. Och visst sätter Saga på plats Jewell när hon örsar och gnäller för mycket.

2 comments:

Helena/Simson said...

Men vilken morgon med Jewell! Lilla hon!
Hoppas du inte är alltför slut idag med vaknandet.

Rita said...

Jo, är rätt slut nu. Sen är det storkok lunch och middag kvar. Pust!