07 November 2009

Uppdatering Lördag

I går var Saga fruktansvärd flirtig. Och hon värkade fruktansvärd nyfiken på vad som fanns på andra sidan av dörren med!

Det var då jag fick min lilla snabb-gos.
På eftermiddagen flirtade hon ännu mer ihärdig, och vi beslöt att om hon fortsätter va så kontaktsökande hela kvällen kanske vi öppnar dörren lördag och ser vad som händer.


Som sagt så gjort. I morse klev jag upp, pinkade hunden, fodrade dom andra två katterna och.. öppnade dörren!
Nyfiken Saga smet direkt ut, småjamade och nosade runt. Det första hon träffade på var hunden, som har drivit oss till vansinne sen tisdags med att småipa av iver och villja inn till nya katten för att hälsa. Dock flög hon inte inn på badrummet direkt. Hunden har fått va med inn et par gonger och hälsa, och lilla Jewell backar ju undan direkt när katten är ovänlig i målet. Hon såg därför inte direkt panikslagen ut när hon såg Jewell, fast hon var inte så särskilt välkomnande heller tyckte Jewell ;)

Jag kallade till mig Jewell och beordrade att lägga sig i soffan jämte mig så att Saga kunne utforska i frid och lugn.
Hon nosade nyfikent runt, och gör det igjen nu i skrivande stund.

Notera dom stora glödande fläckarna på byrån, det är Celine som upptäckte den nya katten. Hon såg mäst förvånat ut nu iaf, men vi får väl se om det ändrar sig med tiden.
Efter att ha nosat lite blev nyfikenheten för mycket för hunden som smet bort, och Saga sökte sig inn på badrummet igjen.

Men hon har varit fram fler gonger och nosat runt i hallen ändå! :D Just nu söker sig Celine inn. Så nu får vi se vad som händer utöver dagen ;)

2 comments:

Helena/Simson said...

Underbart! Det var värt att stiga upp idag också...
=)
<3

Rita said...

Bara för att få läsa min lilla blogg om Saga? :D