03 November 2009

Rita från Hoppet!

I dag var dagen!
Förra veckan fick vi veta om en tråkig sits som Hoppet i Söderhamn hadde hamnat i, och trots vi redan har två katter och egentligen tyckte vi hadde tillräckligt, så tyckte vi samtidig att så som sitsen var där nede hadde vi alltids plats med en mer!

Så blev det bestämt och jag föll med dunder och kalas för ansiktet till lilla Rita på Hoppets hemsida.
Pratade med ansvariga på Hoppet, och så blev det bestämt: Rita skulle bli våran lilla pälskling!

I dag ringte jag igjen och fick veta hon låg på operationsbordet för kastreringen, och sen kunne vi hämta, helst så snabbt som möiligt då det var ganska kallt i lokalerna.
Visst sa jag och organiserade.

Åkturen ner till Hoppet tillsammans med min mann och min väninda Simson var så kul, vi talade om allt och kände nog alla pirret i magen över att träffa en ny liten kissemisse.
Och väl där nere blev jag väl så kär i den faktiska katten som mötte mig.
Pappersarbetet snabbt undan, och lite roligt när gubben brått sade "Hur många fler tror du vi har plats med?".

Sen hemturen. Lugn var hon med. Och väl hemma jamade hon som en tok när man kom ur bilen. "ut NU, less på bil" var det som hon sa.

Vi har nu gjort i ordning inne på vårat badrum och tvättstuga så hon kan få va där några dagar och aklimatisera sig.
Och namnbyte är bestämt. Hon får heta Saga i fortsätningen! :)

Och nu lite bilder!



Gömmer sig litet i hjörnet


Men lite nyfiken är man ju!



"Denna har jag nosat på förut, den känner jag."



Hittade vägen inn till tvättstugan inntill...



Titta dom har ju en kattlåda med!

4 comments:

Helena said...

Söta lilla Saga!! Har du redan hittat kattoan! =)
<3
/Simson

Rita said...

Det har hon! Och maten :D Men hon har inte ätit nåt än. Dock hittade hon gömma brevid tvättmaskinen ;)

Amiechan said...

Åhh, fin Saga! :D

Rita said...

Tack! :D