15 November 2009

Kristins fremtid

Etter å ha postet min niende del om Kristin på forumet tror jeg det er tid for litt ettertanke.

Kan Kristin ha en fremtid i bokform? Kan jeg lykkes i å forme en hel berettelse om henne, eller vil det bli en halv bok, type "Trist som faen" lefse på 90 sider?
Beklager, Mr Behn, men den tynne boka inspirerte meg ikke, jeg leste noen sider og la den fra meg, uten å ha fått noen inspirasjon til å skrive videre. No offence, men sånn er det.

Men det var nå Kristin da.
Det virker som det er en lengre berettelse som ligger på lur. Vil den være lang nok? Inspirerende nok?

Jeg har fått svært gode kritikker på forumet for den, og alle ivrer på at jeg skal skrive videre.
Men det vil i så fall gå ut over Nona, som tross alt er sluttskrevet i sin grov-form og bare behøver bearbeidelse. Kanskje Nona skal vente litt? Eller må Kristin trekke kølapp?

Jeg ser for meg flere mulige veier for Kristin å ta.
Jeg ser for meg hvordan tiden går i den nærmeste fremtid, la oss si et år av hennes liv, der mye faller på plass og livets svært humpete vei jevner seg mer ut.

Men har jeg overskudd til å jobbe med Kristin nå? Bør jeg ikke fokusere mer på Nona?

Jeg har fått så mange tilbud på hjelp med Nona, men nesten alle har aldri tid. Alltid er det "skal bare" først.
Hvorfor tror jeg det blir annerledes med Kristin?

2 comments:

Unknown said...

Noen ganger hender det at vi lenger ting bort og at de modner da. Jeg sier ikke du skal legge bort det ene eller andre, bare vet at Kristin har livets rett;)

Unknown said...

Vel, for meg er det nok mer snakk om at jeg skriver der jeg føler for å skrive, uansett hvor det nå blir ;) Så jeg fortsetter vel på Kristin en stund nå.