05 November 2009

Dagens uppdatering.

Jag fick veta att det inte gick att kommentera utan att va reggat så då fixade jag det. Nu kan väm som helst kommentera!

I dag ringde kontaktpersonen på Hoppet och var riktig lädsen. En som hadde tingat en mor och dotter-misse från Hoppet hadde backat ur! I dag!
Hur taskigt är inte det? Jag tycker det är värre än att säga "nej tyvärr, ni har ingen jag vill ha" eller tacka nej av annat skäl faktisk :(

Nu letas det med ljus och lykt efter nån som vill ha katt, två stycken. Mamman är en urgosig tjei som heter Smala-Nettan, och dottern heter Lillis, en underbart vacker svart liten tjei.
Vet du nån som kan hjälpa dom? Dom måste va ute av lokalerna på måndag :(

I dag när jag kom inn så jamade faktisk Saga. Inte sådan argt ljud utan mer ett lite nervigt "ät mig inte". Nej jag äter inte katter skal jag lova! :D

I övrigt är det oändrade tillstånder. Hon viker undan när vi forsöker gosa på hon, men i det minste så trycker hon sig inte upp längst bak i buren som om vi är monster som skal flå skinnet av hon. Men hon drar sig markant undan.

Jag tvinger mig inte så himla mycket på hon just än, men visst har jag bestämt stoppat handen inn och gosat några gonger på det jag når fram till och sen dragit mig tillbaks och lämnat rummet så hon kan smälta vad som hänt.
Jag är bara tacksam att hon inte känner sig så tvingat och trängd att försvar är ända lösning, hon har inte forsökt klösa eller bita nånting.

Jag kommer fortsätta ta med Ronja inn titt som tätt. Hunden har varit inn en sväng med. Nån gong måste ju poletten trilla ner att Den Stora Mördarkatten faktisk är världens gosigaste snällaste kattkompis och ett perfekt skydd mot hennes pushet Drotning Celine af Olnirs! ;)

2 comments:

Helena/Simson said...

Härligt med en kommentar!! Längtar tills det kommer fler! Det är så spännande! =)

Riktigt deprimerande att de två sista sitter utan hem o utan lokal på måndag!

Någon...måste kunna förälska sig i de två söta som är kvar!?

Rita said...

Jag får hoppas det. En bekant till mig har två kompisar i söderhamn som hon skal fråga, så jungeltrumman går!