15 November 2009

Skriblerier

Jeg har skrevet så lenge jeg kan huske. Små dikt, større dikt, noveller, fortellinger.

I mitt voksne liv har jeg fullført 2 bøker og kommet halvveis i en tredje, som best kunne passe for pennyklubben for hestegale jenter.

Jeg har også fullført teksten om Nona, som nå bare behøver bearbeiding.

Nå i det siste har bearbeiding av Nona blitt lagt på hyllen pga ikke for mange som kan eller vil korrekturlese.

Men jeg har blitt medlem på et forum der jeg har skrevet inn noen av mine dikt og fått tilbakmeldinger på dem. Jeg postet da også en kort liten tekst om jenta Kristin, født i 1945, og barn av en norsk kvinne og tysk soldat.

Jeg fikk så fin tilbakemelding på den korte teksten så jeg skrev en oppfølger. Og en til. Og en til.

Jeg har postet 8 deler om Kristin nå, og har fått strålende kritikk fra de som har lest den. Ingen har hatt noe negativt å si, alle berømmer meg og sier jeg er så flink.

Det kankje blir en bok av det? Kanskje jeg kan få den utgitt også?
Jeg kan drømme i alle fall.

2 comments:

Unknown said...

Det er det som er så fint med det verkstedet. De fleste er stort sett veldig ærlige. Det er også gøy å følge Kristin:)

Unknown said...

Takk for det :) Jeg sitter nå og funderer på hennes fremtid, men tror jeg skal blogge egen blogg om henne.