07 November 2009

Lördag eftermiddag

Stadig oftare kommer Saga ut från badrummet och gör små utfarter runt om.
Hon morrar inte fult mot hunden längre heller!
Visst drar hon sig undan, men hon morrar inte när hon ser hunden. Aldeles nyss sto dom under en halv meter från varann och allt Saga gjorde var att hålla sig på lite vaktsam distans och betrakta Jewell med lite försiktiga ögon.

Och hon kom inn på köket medans jag diskade och klangade med grytor o grejs till middag.

Här hemma är det en vana jag aldrig bryter. När jag gör nåt med kött, köttfärs eller så, så får katterna och hunden smaka en liten bit. Och i dag inget undantag!
I dag gjorde jag lasagne och tog av en liten nypa till varje katt och till hunden, Saga fick sin bit på badrummet där hon badade i transportburen.
Hon värkar trivast i den.

Hon känner sig helt klart hemma på badrummet för hon söker sig tilbaks dit, men det är inte länge om nu tror jag innan hon känner sig hemma överalt. Eller, det hoppas jag iaf.

Hon värkar inte alls lika panikslagen över Ronja längre heller. Än har hon inte haft nån direkt "träffning" med Celine, Celine värkar hålla sig undan den där lilla grejsen än iaf. Men det måste hända förens eller senare.

Hon hadde en liten tur upp på övervåningen med, och nosade på våra stationära datorer som står där uppe, så jag skyndade efter och stängde så hon inte kunne gå under badkaret iaf. Finns nog med platser att gömma sig, hon behöver inte gå dit ;)

Det värkar gå riktig bra!

4 comments:

Helena/Simson said...

Vad hon är söt!! <3

Rita said...

Visst är hon, och så tuff redan!

Helena/Simson said...

Ja jag är djupt imponerad!! =)
Och GLAD!!!

Rita said...

Det kanske blir en knäkisse av hon i slutändan ändå :D