09 October 2012

Syskrin anno "?"

Denne skjønnheten har flyttet hjem til meg! Og nå mener jeg syskrinet i bildet og ikke pusekatten bak ;)
En venn av meg sendte link til meg der en dame ikke langt unna solgte et gammelt syskrin for et par hundrelapper kun. Jeg slo umiddelbart til, og hentet det hjem!

Det er merket med 1936 inne i lokket, samt initialene, men det kan se ut som dette er mye nyere dato enn resten av  malingen på innsiden av lokket der, så vi gjetter det er eldre enn dette. Litt juling har det fått i årenes løp, en av tverrstøttene er knekt, og hengslene har løsnet. Jeg tror jeg skal undersøke hvordan jeg kan få dette reparert uten å ødelegge en eventuell verdi, så inntil videre får det være slik.

Men uansett om det er litt slitasje er jeg overlykkelig fordi jeg har ønsket meg et slikt en stund! Jeg har et syskrin jeg har fått etter min mor, men i dette her tror jeg at jeg skal oppbevare de sakene jeg har bruk for hver dag siden jeg også har pledd så det blir liggeplass for dyrene i det store syskrinet! :)

2 comments:

Cassandra said...

det var jo kjempenydelig da

Unknown said...

ja som sagt falt jeg med dunder og brak og jeg bare MÅTTE ha det! :D Innimellom har man litt flaks!