30 October 2012

Fuglemater!

Her er den da! Min nye fuglemater! Vannskåla får være tom, det får bli til sommeren at jeg fyller på vann. Men jeg har kjøpt en ny fuglestasjon, den til venstre, den er todelt så jeg har nøtter og hampfrø i den. Den til høyre er villfuglmiks, og den lange smale er solsikkefrø. Meisballholderen henger fra drivhus-ramma mi, men jeg akter demontere den i løpet av ikke alt for lang tid.

Egentlig er det en lengde med rør til, men den ble så veldig høy da, syns jeg. Men nå når jeg ser den synes jeg kanskje den ble litt lav..
Jeg kanskje skal montere dit den siste lengden likevel, så får jeg vel bare bruke gardintrappa for å fylle på mat. I matskåla ligger det en halv kokosnøtt med fettmasse i her og nå, men jeg kommer vel til å legge brødbiter og sånt der tror jeg når den nøtta er tom.

Med tanke på at fuglene er vant til å finne mat der bak har jeg latt en av de gamle billige fuglematerne henge igjen der med litt frø i, samt en meiseball fra et par skruer, men jeg skal flytte all mating her foran nå pga det enklere for meg å komme meg hit enn å gå opp i skråninga i glatt og snø. etterhvert skal veksthuset helt vekk, og ta funderte jeg på å flytte fuglemateren til der drivhusramma står, omkranset av 4 steinheller, kanskje med halv-heller rundt der igjen. Om jeg har mange nok selvklart. Da blir det lettere å feie opp sølet!

2 comments:

Fivrelden said...

Den var rett og slett kjempeflott. Jeg gleder meg til bilder av fuglene i den :)

Unknown said...

Ja før eller senere må jeg vel klare å få frem kamera og fotografere litt gjennom gangvinduet mitt :D