08 September 2012

Sukk

Ok, hvert år har jeg sådd frø til tomat, agurk og paprika litt tidligere enn jeg gjorde året før. I år sådde jeg tomatene i midten på februar omtrent og plantet dem ut i slutten på mai omtrent. Ut av det blå kom det noen kaldere netter så agurken tverrdøde, og av mine 8 tomatplanter er det bare to som vokste videre. De har nå, i september, en del grønne små tomater, men det ser ikke ut som de rekker å bli røde før frosten setter inn. Vi har allerede hatt fler netter ned mot 2-3 grader kaldt! Og paprikaen, tross at den enda står inne, har først nå

Jeg må vel antagelig plante i januar ser det ut til! Og så plante ut i juni måned.

Jeg har også bestemt meg for å gi opp drivhuset på forsiden for nå, og bruker heller plankene derfra på å lage et vegghengt drivhus til våren. Jeg har funnet et sted å bestille temmelig billig plast, så jeg skal kjøpe et par tre plater der så jeg får drivhuset mitt.

I tillegg lurer jeg på å kjøpe et drivhus på jula, enten dette billige drivhuset med pvc-plastovertrekk, eller jeg går for et dyrere som dette her. Vel og merke om jeg skal ha frittstående drivhus i det hele tatt. Kjøper jeg det første blir det demontert hver  høst selvklart. Men jeg har ikke helt bestemt meg om jeg skal investere i et sånt eller bare gjøre et par tre vegghengte drivhus på kortveggen samt et på forsiden av huset. Jeg får se hva jeg gjør. Det finnes plass på forsiden for å lage et mindre vegghengt drivhus der, og da kan jeg også bruke den billigere pet-plasten fordi huset blir å beskytte en del. Synd at Jula sluttet med de ferdige vegghengte drivhusene de hadde en gang i tiden..

No comments: