11 September 2012

Nytt kjøkkenbord!

I hammarsvall kastes det og ryddes blandt hva man skal beholde og hva man vil kvitte seg med. 
Og de ville blandt annet kvitte seg med et kjøkkenbord med to ileggsplater samt fire tilhørende stoler.
Takknemlig tok jeg i mot helt gratis bord, og gravde frem litt maling. Det fine med dette bordet er at det er to ileggsplater i stedet for klaffer, når jeg vil ha lite bord er det altså ingen klaffer i veien for å sitte ved noen kant. Det kanskje er noe upraktisk med et rundt bord, og selvklart litt mer prosjekt å legge i de to ileggsplatene, men jeg synes det er verd det for  slippe å ha synlige hengsler etter platene eller en klaff i veien, og et skikkelig hakk mellom klaff og bord. og forøvrig er vi bare to! Når begge platene ligger i blir det nok plass til 6-8 personer rundt om man sitter litt tett. 

Under ser dere progressen fra brunt litt slitent bord til hvitt. Jeg begynte med kremhvitt men siden lakken min hadde tørket til en klump måtte jeg ty til hvit treglasur som var helt kritthvit, synd men det fungerer da det også! Merk at vi slipte overflaten på bordet litt først før vi malte så fargen fester bedre, og da behøver man ikke ty til avfetting eller malervask. Nå skal det få tørke til i morgen, så skal jeg bære det inn, montere ned det andre firkantede bordet vi har og få på plass dette. Deretter kommer det selvklart bilder igjen!





Jeg fikk også to pidestaler som dere ser på nederste bildet, de skal jeg pusse og male aller sist siden de får holde opp arbeidene mine akkurat nå, de skal jeg ha i hjørnet ved sofaen til blomster og lampe tenkte jeg. Eller noe i den duren.

Stolene skal jeg trekke om. Skal se om jeg kan få skåret til noen av stolputene jeg har allerede til å passe oppå stolene så sitsen blir ekstra myk! Også stolene skal selvklart males!

No comments: