30 September 2012

De finnes fortsatt..

Den der magiske generasjonen som synes husarbeid er morsomt.
Mormor til en kompis erklærte for meg her at hun syntes det var gøy med husarbeid. Gøy! Jeg erklærte umiddelbart at om hun kjedet seg var hun hjertelig velkommen hjem til meg.

Husarbeide for meg er et nødvendig onde. Noe jeg pent får finne meg i som ikke bor hjemme, og noe jeg pent fikk ta del av alt fra barnsben av. Om jeg vil ha et hjem jeg kan be folk hjem på te eller kaffe til må jeg også finne meg i å rydde litt innimellom.

Mannen min og jeg har kommet inn i en grei ballanse nå der det ikke rotes alt for mye og vi er littegranne flinkere til å sanke sammen søppel, oppvask og skittentøy til der det egentlig burde være i første omgang. Det hjalp en hel del med å sette en skittentøykurv på hvert av badene og en på soverommet.. Jeg kler av meg på badet, han kler av seg på soverommet, og nede er det jo litt klesvask fra kjøkken og stue innimellom så det er greit å ha en der og.

Men jeg kan virkelig ikke påstå det er koselig og gøy å tusle rundt og rydde og vaske!

Derimot nyter jeg resultatet når jeg er ferdig, når det er tørket støv, ryddet, støvsuget og vasket. Det er fint.

4 comments:

Cassandra said...

Jeg er nok en av disse merkelige individer, men bare til en viss grad altså. For nå når jeg har fått oppvaskkum! så er det blitt gøy å ta oppvasken. Og med nytt kjøkkengulv så er det endelig mulig å vaske gulvet, før måtte det skures og skrubbes og det hadde jeg ikke ledd til å klare. Men ellers? Noen husdyr må man da ha, og hybelkaniner trenger ikke mat engang ;)

Unknown said...

Er du nå virkelig helt sikker på det? For her må vi da ha varkaniner for de biter etter oss i alle fall!

Unknown said...

og når får jeg se bilder av nye kjøkkenet?! :D

Amiechan said...

Lite märkligt är det allt. ;-) Men jag har lärt mig att uppskatta att röja och städa när jag har sällskap i alla fall, och maken har blivit bättre på att städa han också. Det är skönt att ha det prydligt hemma. :-)