20 September 2012

Alternativer til kunstige kjemikalier


Published with Blogger-droid v2.0.6
Det dere ser her er når blandinga har begynt å roe seg! 

Jeg kjøper aldri noe kaffetrakter eller kaffebrygger-rens i butikken. Jeg bruker bakepapir og kokende hett vann!
Jeg strør ganske rikelig med bakepapir i bunnen, tre fire toppede teskjeer minst, og heller så på en liten skvett kokende vann. Bare to tre desiliter vann, og skummet fra reaksjonen på bakepulver og kokende vann resulterte i skum som sto helt opp til åpningen. Når det så roer seg ned, heller jeg litt mer kokende vann på, deretter får det stå noen timer eller over natten. 

Så er det frem med skrubben, eller kanskje også stålull, og vips er kaffetraktern ren. 

Du kan også blande bakepulver til pasta med å blande i veldig lite kaldt vann, og så trykke pastaen på innbrente flekker på ovnen, for så å la det stå en stund. De brente restene løsner litt lettere da. 

2 comments:

Cassandra said...

Absolutt ikke dumt det der, men hva i all verden er kaffetrakter? :lol:
Gamle kaffekjeler kunne sikkert hatt godt av det samme de, skal prøve neste gang den skal renses.
Og her ute blir det dobbel gjevinst av det, for bakepulver har lett for å bli hardt pga den fuktige lufta og da er det ikke brukbart til baking, men det er fortsatt godt til rensing, jeg har bare ikke tenkt på å bruke det i kaffekjelen før ;)

Unknown said...

Jada, om det ikke er brukanes i matveien kan du bruke det i vaskeveien :D