13 September 2012

Bordet 'utslått'

Så stort er det! Mitt gamle bord satt man trangt når man var 6 stykker.
Rundt dette her sitter man svært komfortabelt når man er 6 stykker og det går fint med 8 også, da har man fortsatt bedre plass enn 6 stykker rundt mitt forrige bord! Vi kommer nok til å ha det uten ileggsplate med mindre vi får gjester. Skal vi sitte fire stykker rundt kommer jeg nok til å legge i en plate sånn at vi har god plass også til maten.

Stolene står ute og tørker, i morgen (om jeg orker) skal jeg hente stoff oppe hos mamma, og så skal jeg klippe det til og stifte på plass. Får se om jeg tar det naturhvite stoffet, eller om jeg vil ha noe som er noe mønster i! :)


Eneste nedturen var at ileggsplaene fikk ikke plass nedi bordet slik jeg trodde det skulle være. Men det får man vel kalle et ilandsproblem? Uansett har jeg ikke spesielt mye å klage over når det kommer til dette bordet, å behøve å oppbevare et par ileggsplater et sted er vel det minste problemet vi har i dag!

4 comments:

Cassandra said...

Må si jeg ble misunnelig på det bordet ditt, men jeg skal være fornøyd bare jeg får kjøkkenet mitt ferdig iløpet av høsten, så får jeg heller kikke over hos deg når jeg føler energien komme over meg til å male det bordet vi har ;)

Unknown said...

Byr du på bilder av kjøkkenet ditt når det er ferdig? Jeg husker det jo som verdens mest koselige kjøkken, kanskje noe slitt i kantene! :D Er det stort som hender der nå?

Ja jeg elsker allerede dette bordet! Min mormor og morfar har et sånt bord, dog bare med en plate sa mamma, dette har jo to :) Jeg bruker det nå uten plater siden det oftest er bare meg og Demonen, men det er veldig kjekt med de platene når det er mer enn to tre personer rundt! :D

Cassandra said...

Noe slitt i kantene? Det var mildt sagt, og veldig snilt sagt. Det har jo ikke vært gjort noe med det siden oi, sånn omtrent den tiden jeg var født, altså slutten av 60-tallet.

Joda, jeg byr på bilder etterhvert, her skjer det virkelig mye, en totalrenovering. Og det tar jo selvsagt tid, men det kommer etterhvert ;)

Unknown said...

Hei, jeg er snill, i det minste av og til :D Men jo, jeg husker kjøkkenet deres som "noe slitt i kantene", men verdens mest sjarmerende kjøkken :) Gleder meg veldig til å se bilder av hvordan det blir etter totalrenoveringen! :D Jeg har veldig lyst til å komme på besøk igjen også, kanskje for litt mer enn en dag eller to da? :)