05 June 2012

Blomsterbed på framsiden



Når det begynner å vokse brennesler i blomsterbeddet er det på tide å luke fant jeg ut. Og luket gjorde jeg.
Som dere ser på øverste bildet har jeg også gjort litt omplasseringer. De blå blomstene jeg fant i forfjor blir for store og skygger for den gule klatrerosa så den nesten ikke vokser der den står, så disse har fått flytte lenger bort. Jeg flyttet også keiserliljene helt til enden der rosa opprinnelig sto og rosebuska er nå rett til venstre for gangvinduet og får mer lys nå.

Ved klematisen har jeg luket som en helt, det var brenessler, kløver, gress og andre uhumskheter som vokste her så det endre med at jeg løftet opp alle natt-og-dag, røsket bort alt jeg ikke ville beholde, og plantet de om. Natt-og-dag'en trives veldig godt der de står, og det gjør også klematisen! 


2 comments:

Anonymous said...

Oj vad du jobbat!! Blommar den blå klätterblomman redan??? Imponerad!!

Helena

Unknown said...

ja, Klematisen blommar redan, det har den gjort en vecka eller så :)
Det var hårt arbete att greja i blomrabatten, var så mycket skit, men nu är det fixat iaf :) Snyggt iaf en vecka kanske..