27 May 2012

1 pinsedag

Og for en pinsedag vi har! 32 grader utenfor kjøkkenvinduet mitt nå, men heldigvis en lett avkjølende vind som står opp fra sunnansjö og kjøler ned litt. Ellers hadde det vært uspiselig varmt nå! Solen steker fra skyfri himmel, det er humlesurr og fuglekvitter omtrent overalt. Det eneste som er litt trist akkurat nå er at jeg ikke kan se hesten min fra huset lenger. I går red vi dem nemlig opp til sommerbeitet i Hammarsvall!

Siden hele uka frem til i går har gått med til å flytte de sakene vi behøver pluss pakke, vaske og rydde bort vintersaker til hest hadde jeg tenkt å ha en lat dag i dag. Men så skulle jeg bare.. og da var jeg i gang: Klippa gressplenen på fremsiden (jeg klippet bak i går), luket unna i veksthuset, festet opp plasten på to sider igjen (jeg MÅ se å få tak i plast eller glass så jeg kan lage et ordentlig veksthus snart, sukk), ryddet i de tre kassene jeg har laga til tomatplanter, planta ut tomatene og agurken, sådde sukkererter og margerter, vanna alle blomstene og fikk unna gresset fra i går. Har jeg glemt noe da? Tror ikke det.

Og før dette hadde jeg vært en tur opp til hammarsvall og tittet til hestene, samt en tur på loppemarked. Der røk min late dag!

Har enda ikke råd til veksthus plastskiver, så jeg satte opp plasten
bare på to vegger så jeg får litt "levegg" over det. 


Har plantet ut tomater i alle tre boksene nå, to kanter har jeg sått erter på.
Balja blir det babysalat som vanlig, og i den sorte bøtta er det utblandet
Kex-avfall som skal vannes med som gjødsel når sola ikke steker :)

I år får fuglebadet stå her, det andre står under hekken som vanlig. 

Rabarbraen kommer bra i år, skal hente litt mer jord å ha rundt røttene bare
Også de skal få smake litt Kex :)

Jeg vet ikke hva som har skjedd med denne her nå, men den kommer
da med en blomst i alle fall!

Det gjør også den hvite! Vakre blomster er det!

2 comments:

CA Heaven said...

So hot that the Holy Ghost just evaporates >:)

Cold As Heaven

Unknown said...

nah not THAT hot, yet ;) But close!