24 May 2012

Lommebok-trøbbel

I dag fikk jeg oppleve at det finnes ærlige folk!

Når jeg var hår og sminkemodell på tinghuset i slutten på april forsvant lommeboka mi. Det får være usagt om den ble tatt eller bare ble borte, det har jeg ingen anelse om, men jeg måtte jo sperre kort og prøve å få tak i noe førerkort igjen, søknad om bytte innsendt og sånn men jeg har jo enda ikke fått noe. Og hele tiden denne gnagende mistanken, har noen tatt den, var det i så fall noen på visningen og i så fall hvem?

I dag ringte telefonen. "vi har funnet lommeboka di på tingshuset". Jeg ilte til og fikk vite at jenta som fant den hadde funnet den i veska si som hun har stående i rommet som teatergruppen disponerer der oppe. Jeg var aldri inne i det rommet. Og hun hadde ikke lommeboka mi i sin veske på teaterdagen forrige uke. Ikke ukene før heller. Men i dag var den altså der. Og da tok hun den selvklart hjem for å lete eier, og fant da frem til meg.

Jeg undrer jo littegranne selvklart på hvordan den kom i veska hennes nå og ikke ukene før, den må ha blitt lagt der i løpet av uka som har gått, men jeg er nok mest takknemlig for at jeg har fått alt tilbake!

Nå må jeg ringe veiverket her i morgen og høre om det er for sent å stoppe den søknaden om bytte, og få den søknaden annullert. Glad uansett for ærlige folk! :)

No comments: