27 June 2012

Det er mye jobb med en hage

Og spesielt om man slurver som jeg har gjort de siste måneder. Men nå disse to siste ukene har jeg gravd frem kanten på blomsterbedd og busker igjen, røsket bort gress og gravd opp løvetann fra plenen.
I dag krøp jeg rundt 'veksthuset' mitt og røsket bort massevis med vassarve. To hele bøtter. Også litt rester av fuglemat-søl var fortsatt igjen. Nå ser det ut som "snart et veksthus" igjen med litt erter på vei opp.

Våren har vært veldig lang og kald, og sommeren har ikke vist seg å være stort bedre enn så lenge, jeg kunne ha behøvd å få tak i glass til veksthuset. Plasten jeg har hatt blåser i stykker hele tiden, så snart ryker den rett og slett bort. Jeg ventet vel ikke annet heller.

Jeg håper jeg får råd til å kjøpe litt veksthusplast nå fremover, de har på Jula til ikke alt for ille pris som er helt gjennomsiktig. Aller best skulle det vært om jeg fikk tak i plastskiver som er like klar som glass men det er nok ikke så lett.

Jeg må nok også løfte opp steinene rundt omkring og fjerne gress. Jeg leker faktisk med tanken på å flytte postkassa bort til der vi skal få oppstillingsplass og ta bort steinhellene ned til der postkassa står i dag (og så gress der de har ligget), vi går jo aldri der! Bare for å hente posten, og det kan vi jo like gjerne gjøre enda ett hakk lenger bort.. Det skulle gi oss noen steinheller til for oppstillingsplassen jeg har planlagt dessuten, og det er aldri helt feil. Funderer da på et enkelt rekkverk lik det naboen har men tror ikke det blir førsteprioriteten. Får se hva jeg gjør der, det er deilig å ikke ha rekkverk der!

No comments: