24 April 2011

Sommervarme!

De siste dagene har det vært sommervarme i Delsbo og langfredag kunne alle hestene begynne å sove ute.
Det betydde at stalltjenesten vi hadde påskeaften, alle vi privathesteeiere, ble veldig lett. Vi fikk hente inn rideskolens hester og alle de andre hestene som skulle få kraftfor på morgenen, og resten kunne få høy i hagen. Deretter slapp vi dem ut når de hadde spist ferdig, og de få hauger som var slupper ble måket bort.

Det er så utrolig koselig å ha stalltjeneste når det kommer til sommer-rutinene, jeg elsker tanken på å ha stall hver sommer. Jeg husker desverre også at vinterens stalltjenester er ikke like morsomme når det er mange hester å måke for og slippe ut. Men det hører med det og.

Lørdag for en uke siden kom også mamma og mine søstre, så når jeg ikke har vært på jobb eller i stallen har jeg vært opptatt med å være sosial med dem.

Det har også blitt mye arbeide i hagen, der det spirer og gror. Husker dere den rosa jeg var usikker på om klarte seg? Vel... taddaaaa! Her ser dere et bittelite skudd!  Jeg ble kjempeglad når jeg så det, det betyr at den har klart seg med nød og neppe.

Jeg venter enda på at den gule klatrerosa foran skal sette skudd, den og den røde bak har ikke satt noen skudd enda, men klatrerosene er alltid senere enn buskrosene. Og både den gule foran og den røde bak viser tegn på at de ikke er tørket helt ut.

Så, over til litt bildebombe fra hus og hage:
































♥♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪♥♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪

Tjingeling!

//Rita

No comments: