17 April 2011

Nå skal det drepes!

Det er ikke like dramatisk som det høres ut. Det er bare at nå har jeg fått nok av mosen. Så nå har jeg vannet hele hagen med mosedreper, og deretter skal jeg krafse bort mosen og se om jeg må gjenta.

Så skal jeg ut med litt gressfrø der det er som mest nakent, og deretter skal jeg gjødsle plenen. Jeg tenkte velge en gjødsel som har litt kalk i seg så jorda ikke blir sur.

Jeg har også raka sammen alt av løv i hagen nå, og innrømmer villig vekk at jeg juksa grovt med rakinga i skråninga gitt. Jeg orker rett og slett ikke bry meg så mye om akkurat den.

Etter raking og mosemyrderier, har jeg også fotografert litt i blomsterbeddene.









 Her kommer perleblomst og krokus


 Blåstjerner her


 Keiserliljene spruter i været!


 Jeg husker faktisk ikke hva som kommer opp her, men de har kommet på et par tre dager!


 Det synes kanskje ikke så godt, men her kommer det små knopper på bondepeonen


 Rosa som heter H.C. Andersen skyter små knopper også! Den gule rosan foran har fått knopper, men den andre rosarøde rosa har enda ikke kommet med noen skudd. Den ser desverre veldig tørr ut så vi får se om den har overlevd. 


Den hvite rhododendroen koser seg i sola! Skal snart rense opp litt rundt dem. 


♥♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪♥♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪

Tjingeling!

//Rita

No comments: