04 April 2011

Besøk hos Towa for dagen

Utpå ettermiddagen når magen hadde begynt å roe seg ordentlig tok jeg en tur til Towa og hilste på en haug med valper. De har 4 jämthundsvalper og to mopsevalper, og jeg ble totalt overfalt (og overvunnet) av samtlige i tur og orden. De er altså helt bedårende hele gjengen, men de har skarpe små tenner som de mer enn gjerne testet ut på tær, hofter og alt annet som skulle stikke litt ut. Eller ikke i det hele tatt.

Noen timer senere dro jeg hjem med en pose Synd (Også kjent som vaniljeboller), og en stor kjøresele med baksele jeg tenkte prøve på Kex. Den er skikkelig stor og veier en del, men det gjør ingen verdens ting. Det mest intressante der er bakselen. Jeg vil nemlig venne Kex til at det ligger noe rundt rumpa hans også.

Til helgen skal jeg også ned på et forumstreff i Gävle, jeg gleder meg helt vanvittig til det og akter selvklart blogge om det når jeg er hjemme igjen, men summa sumarum er at det kommer til å bli sanseløst morsomt! Endelig et forumstreff i nærheten av meg!

Jeg har også jobbet med å skru sammen noen blomsterkasser. Er halvveis med en, og skal fortsette litt i morgen om det er tid igjen etter stallen. Jeg tittet fort i blomsterbeddene i dag også, det er flere løker som spirer litt nå, nå kommer de! Herlig å se at disse løkene har overlevd.
Sist jeg satte løker far for to høster siden, og da spiste pissmaurene opp alle løkene. Alt arbeidet forgjeves og alle kronene rett ut av vinduet. Men sommeren etter fik jeg nok av pissemaurene som syntes mer om å grave seg ned i blomsterbedet mitt heller enn å lage seg maurtue, og jeg gravde bort all jorda og tilbød dem nye lokaler på gress-tippen vår. De har i alle fall ikke kommet tilbake.

Og det virker som blomsterbeddet mitt koser seg nå. Fortsatt ingen maur der, men jeg må være på vakt hele tiden så de ikke finner ut at det er et finfint sted å flytte til.

Jeg tenkte også, om vi kan få tak i en skikkelig boltsaks skal jeg grave bort den utstikkern på rosebuska mi som kommer opp rett under stuevinduet og klippe av så det blir en real rot-bit, og så skal naboen få en av de. Denne rosa har jo overlevd omtrent alt, og får ikke lus heller hva jeg har sett så den må være virkelig tøff og hardfør! Og jeg har jo en hovedstamme også som er rikelig bevokst, så.. ja, jeg skal i alle fall gi det et forsøk, og gjerne nå før den begynner å sette løv! Skal prøve å få gravet opp til helgen tenkte jeg.

Jeg håper også at den nye gule klatrerosa har klart seg over vinteren. Jeg gravde den dypt ned der den sto. I løpet av våren nå akter jeg kjøpe metallkanter å ha som kant til blomsterbed, og så skal jeg banke det ned rundt blomsterbeddene mine. Må måle hvor mange meter jeg behøver.
Det er også planlagt en kamp mot ugress og mose denne sommeren, mosen går helt av skaftet nå. Fuglene er fornøyd, det er mye mose å plukke til reirene sine, men det er bare så mye mose de plukker og den er rask til å komme tilbake desverre, så nå er det krig.

Men ikke før snøen er vekk ;) Enn så lenge er det bare foran det er mer gress enn snø, bak er det fortsatt mer snø enn gress, men det smelter virkelig fort unna nå som det kommer opp mot 10-15 grader i solveggene rundtomkring.
Nå er vel pollen rett rundt hjørnet kan jeg tenke meg.

♥♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪♥♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪

Tjingeling!

//Rita

No comments: