09 August 2010

En juleforberedelse er født

Ja, tradisjonen tro begynner jeg å tenke de første julete tanker i august måned.  Jeg har en messingstjerne jeg vil henge i gang-vinduet, men jeg tror også at jeg vil kjøpe et par stjerner jeg kan ha i stuevinduet i stedet for de to pendlene jeg har der nå. For eksempel et par sånne i tre som dette?

Jeg har også et par små kuler omgitt med juksegran, juletrepynt og små lys så jeg skulle sikkert kunne henge opp de. Om jeg ikke har kastet dem da..

På forsiden har jeg jo min lille sukkertopp-gran, men om det blir like mye snø denne jula som forrige kommer den ikke til å stikke opp av snøen engang og det er bortkastet å ha lys på den. Tujaen min er større, jeg kunne jo kle den om jeg ville... Begge to er vintergrønne og pene.
På den andre siden, blir det ingen snø kommer november og desember til å bli veldig mørk og deperimerende. Da er det svært koselig med lys.

Når det kommer til julegaver har vi de siste årene valgt oss ut et "offer" som har blitt særlig bortskjemt, og i år skal vi nok skjemme bort en god venn av oss.
Forøvrig kommer det til å bli gaver på de nærmeste venner og familien, og andre venner gir jeg noe hjemmelaget til tror jeg.

Hvor vi skal feire jul sier du? Det gjenstår å se. Det avhenger litt av hva resten av familien har tenkt. Men vi er ikke fremmed for tanken på å dra til Norge denne jula. Litt avhengig av om vi får ferie innvilget selvklart, jeg orker ikke bruke julaften på å kjøre bil!

Men en ting håper jeg på; At innen jula kommer er vi ferdige med kjøkkenet, stua og gangen, og at vi har nytt kjøkkenbord som er stort og romslig! Jeg har tenkt å beholde stolene, forutsatt at jeg kan få tak i en stol til likedan de vi alt har.

Og viktigst er at jeg er med mine nære og kjære når det er jul. Siden jeg har hunden, kattene og hesten hadde det vært veldig deilig å slippe å dra noe sted, det må jeg innrømme.

No comments: