28 June 2010

Terassen

Ja, nå har vi fikset til litt på terassen. Trammen, eller trappa om dere vil.
For det første har bordet og stolen kommet på plass.
Vi skal sette fram parasollfot også om vi bare får kjøpt det, vi har jo fått en sånn diger kjempefin parasoll! Men den har ekstra stor fot, og den foten vi har er for vanlig liten, så vi må kjøpe en annen fot.

Jeg kjøpte i går en ampel og en vegghengt kurv til å plante blomster i, og så kjøpte jeg en del forskjellige søte små blomster. Jeg håper jeg valgte sånne som tåler direkte og sterk sol, for sola blir heftig på framsiden!

Jeg vurderer også å rive fra hverandre den gamle trammen, og av den lage blomsterkasser som jeg kan flytte tomat og agurkplantene over i, så kan de få stå der steinen er stablet opp nå, for de trenger nok mer sol enn de får der de står nå. Skal se om jeg får det til i løpet av uka, det er jo tross alt ikke helt all verdens jobb faktisk. Bare det ikke er så varmt....

2 comments:

Anonymous said...

Nå er det koselig hos dere.Kan du lage terasse til meg og ?? :D
Her er det bare grus utafor.Litt upraktisk men, men....
Klem fra mamma

Unknown said...

Ja, det er bare å planere og kjøpe plank det, så kommer jeg med saga og skrutrekkern! :D