20 February 2010

Saltyveri

For de av dere som følger med på hestebloggen innimellom er dette gammelt nytt.
Men tidlig denne uka oppdaget jeg at salen min var stjålet. Med det aller fineste chabraket mitt på, det jeg har brodert navn på og har masse minner fra ridning sammen med Hild forbundet med, det vi har likedan av hun og jeg...

Jeg vurderer nå å høre om man kan på noe vis brodere sitt navn på en sal også så det blir pent. Men det første som skal gjøres er å sende inn politihandlingene og kvittering på salen til forsikringsselskapet.

Deretter skal man ha tak i en ny sal. Nå har jeg så flaks at forrige eiern til Gejsa er blitt en venn av meg, og hun hadde dessuten en sal til som Gejsa har hatt i blandt, den skal jeg få kjøpe. Og den kommer kanskje neste uke om jeg er heldig med bussgods sin hastighet.

Jeg skal antagelig kjøpe en sallås også, så jeg kan låse salen fast i salbommen.
Den salen jeg får kjøpe er en dressur-sal, og det går knallfint å ri på tur med det, men det går ikke å hoppe i den. Så jeg skal se etter en billig allround-sal så jeg kan hoppe i den i stedet. Den kommer jeg ikke legge så veldig mye penger på.

Men at folk ikke kan respektere andre folks eiendom.. en sal er jo ikke billig.. :(

No comments: