08 February 2010

Länge sen!

Matte har jobbat och är urusel på att knappa på datorn tycker Saga!

Hoppets ex-ordförande ringte här förra veckan och berättade hur glad hon var för framgongen med SagaRita. :D Det känns säkert jätteskönt att kunne läsa en blogg där det kommer på ett ungerfärliga uppdateringar om hur det går :)

I skrivande stund håller Saga på att trycka upp sig i mitt knä med en mycket bestämd min. Hon är mycket incisteraden liten misse får man säga ;) Hon sover fortfarande gjärna i sängen med oss, eller hon kommer och lägger sig på magen om min mann snarkar mig ner på soffan under natten och jag lägger mig där :)

Hennes nya kärlek är en stor låda.
Vi bestälde hem en ny katt-toalett sedan våran egen gick sönder i ena klämmet innan julen, och därmed sprack dörren.
Nu som den har kommit så finns där ju en stor låda till övers. Toaletten var ju innpackat när den kom!

Och den är Saga sin nu. Punkt.
Hon klöser på den. Tuggar på den. Hoppar runt och prasslar med plasten i den. River av tejpen på den och sover i den.
Titt som tätt kommer man borti den med tottisen när man går förbi och inte aktar sina fossingar och så säger det "mrow?" och en förfjamsat nyvaken Saga skuttar förskrämt ur lådan i en jättefart!

Den är stor med. Ett litet palass.
Det rymmer kanske några dussin Saga'er i den med :D
Man kanske skulle bygga ett låde-palass till katterna? Jag såg en ur-rolig bild av ett palass gjort av lådor tilpassat katter :D
Får se om jag hittar bilden igjen så jag kan dela med er :)

No comments: