27 February 2010

Saga - En kisse med mycket bestämda meningar!

Saga har mycket bestämda meningar om det allra mästa. Att man får gå på bordet, att man kan klösa på soffat, att maten på talriken egentligen är hennes och att man bara har glömt att sätta ner den på golvet till hon tex.

Som nu när jag sitter vid köksbordet och bloggar medans jag äter en frukost av två mackor med makrill i tomat. För vart fjärde ord jag skriver måste jag lyfta ner Saga som betämt klättrar upp på bordet och skal spankulera bort och ta för sig av makrillen.

Eller andra gonger när jag sitter och skriver vid datorn framföre katthyllan där kattmaten står. Saga kanske äter några munnar, sen säger der "mrr?" bak mig och en tass petar mig på axeln. Om jag inte "lyder", kommer tassen igjen, numera med klor och forsöker dra mig baköver. Ni ser, Saga är för lat att hoppa, hon vill jag skal luta mig bakåt på stolen så hon kan klätra över min axel och ner i mitt knä.

Hon snarkar i sängen med oss varje natt, och ligger gjärna uppå hunden eller inntill Ronja. Simson får titt som tätt små mms med bilder av Saga i roliga positurer, eller i en klunga med nåt annat djur här i huset.

I dag skal jag en sväng till stan och träffa Simson för en fika faktisk, så jag funderade att köpa nån leksak till Saga. Hon som leker så sjukt mycket med allt möilig kanske skulle uppskatta det än mina två andra latmaskar som endast uppskattar catnip möss och Simsons catnip leksaker? :)

4 comments:

Helena/Simson said...

Hur gick det med dammsugaren? Gillade hon den också?! =)
Nu är det påskkyckligar på gång här hemma! =)

Rita said...

Nej hon är inte så förtjust i damsugaren, men Ronja är nog reddare än vad hon är :) Celine kikar på damsugaren i suverän förakt (men makar på sig) och hunden är orolig för att snabelmonstret skal döda matte ;)

Helena/Simson said...

Nja jag menade den dammsugare jag gjort till dem...den du fick i lördags... =)
Kram på dig!

Rita said...

oh deeeeen :D jo den blev uppskattat ;)