13 August 2006

thousands of wending kvern around in my head...

Det ruller ganske mye tanker rundt i hodet mitt.

Først og fremst har jeg gått over fra å blogge på engelsk til å blogge på norsk. Det passer mye bedre med tankene i hodet mitt, og hva som er aktuellt for meg.

Leste bloggen til en bekjent, og har ledd godt og lenge. Hun er meget flink til å sette ting på spissen. For eksempel skrev hun om folk som vil man skal strekke reglene litt bare for dem.
Og spør "hvor skal grensa gå? Skal det være ok å mishandle noen bare litt? en liten ørefik her og der, et spark på skinnleggen? Er det ok å sexuellt misbruke noen om det bare er littegranne?"

Jeg er så enig! Regler er regler! man kan ikke kreve at reglene kan strekkes, men selvklart, det er jo lov å prøve seg.. det er bare det at det er forskjell på å prøve seg og forvente resultat, og det å prøve seg og trekke på skuldene og si "jaja, jeg prøvde i alle fall" og akseptere beslutningen.

Jeg har også hatt besøk av min mamma en uke. Det har vært ordentlig kos, mamma og silje har vært med i stallen nesten hver dag, og Silje har ridd to ganger. Hun har vært kjempeflink og synes det er såååå morro!

Nå er da også Nikita en helt annen hest enn når Silje red henne sist, Nikita prøvde stakkars liten, å fortelle meg at salen gjorde vondt.

Nå når jeg da endelig fikk opp ørene og virkelig fulgte med, så jeg jo at det stemte så absolutt, salen lente seg bakover og trykka temmelig vondt på ryggen hennes. Jeg har fått låne en gammel sal av en kollega som er større enn den jeg har, og hesten var som ombytta! Ikke noe biting, sparking eller herjing, hun uttrykker en generell misnøye med "æsj, sal" med en gang jeg legger den på, og så oppdager hun vist at denne salen gjør jo ikke vondt, og står som en dronning. Ikke noe tull og fjas mens vi rir heller. Fine hesten min!

Jeg har gjort en avtale med stalleierein om at jeg skal få kjøpe en kjempefin sal av henne. Hun har en Wintec 500 jeg skal få kjøpe, jeg kan bytte jern i den så bomvidden kan endre seg, så denne kan jeg ta med meg over til en annen hest, jeg må da bare bytte jern i den. I tillegg er den så pent behandla at den ser helt klinkande ny ut. Herlig deal! Jeg hjelper til med data, og jeg får sal. Begge fornøyd med dealen ;) Spesiellt da jeg.

Rosmarie sa egentlig at jeg skulle FÅ den om jeg hjalp henne med datatrøblet hennes. Jeg synes den hjelpen var for lite i forhold til verdien på salen, og foreslo (eller, jeg insisterte faktisk) at jeg kunne slenge inn 1200 kroner på en nyere datamaskin en DEL hakk bedre enn det de alt har, og hjelper til med å sette den opp så den fungerer. Hun synes det hørtes knall ut og takket med en gang. Dette skal vi årne asap! Vi har til og med funnet en fin data på octi.se som er knall for deres bruk. 1,8 GhZ og 512 mb ram. La gå at det ikke er en gamer PC, men hun spiller ikke spill.

Utover det er jeg møkk lei sommeren. Jeg gir blaffen i alle de som gleder seg over varmen og synes vinteren bare kan utebli. Jeg liker IKKE sommeren. Jada, det er grønt og fint, og man fryser ikke. Overhode ikke. Men jeg føler meg rævva. Jeg sover elendig, har mageproblemer no matter what, null matlyst, drikker til jeg skvulper over av vann, er slapp og sløv, trøtt og sliten, orker ingenting, svetter bare jeg tenker på å reise meg av stolen, har absolutt ikkeno overskudd. I tillegg har vi aircondition på jobben (takk og lov.. tror jeg) som gjør at jeg er stokk stiv tross varmen som strengt tatt burde fått ryggen min til å mykne

SUKK

Nei, jeg foretrekker våren, og høsten, og vinteren. La gå at jeg er stiv og har vondt hele høsten og vinteren, men jeg har i det minste overskudd, matlyst og ork, samt at magen er nogenlunde veloppdragen i alle fall. Jeg er jo stiv og har vondt nå også, så det ble ikke større forskjellen...

No comments: