31 July 2010

Maling in progress

I dag har jeg brukt tiden til å male litt. Den lille gule hylla jeg har hatt mellom komode og skap til telefon og modem skal nå bli hvit, og mens vi skriver tørker det andre strøket der ute. Jeg må se om jeg behøver et strøk til.

Jeg har også saget til en hylle til gangvinduet, konseptet var veldig enkelt: 3 cm tykke biter av noe plank jeg hadde liggende og en plank på tvers over.
Fungerer kjempebra!

Der fikk den lille yuccapalmen min og de to novemberkaktusene jeg har plass, sammen med noen utvalgte skilpadder.
På kjøkkenet ble det mye lysere, siden tre blomsterkrukker forsvant fra store vinduet har jeg omrokkert litt på plantene der, de to store krukkene med bregner kom opp dit i stedet, og i det lille vinduet er nå den bittelille urtehagen min, og dermed kom det mye mer lys inn.

Nå må jeg bare få sendt avgårde litt stiklinger i morgen til de tre jeg skal postlegge til, naboen vegg-i-vegg fikk et par små, Sandra skal ha en eller to, og Wiola sa hun ville ha en hun også.
Så får jeg se hvor mange jeg har igjen når de har forsynt seg!

Og sist men ikke minst så tørket alle tre strøk på den lille hylla så fort så den kunne komme med i dag den også. Her har dere bilde av den!

4 comments:

CA Heaven said...

I'm about to do the same - outdoor, so just need to wait for things to dry up after the last rain fall.

BTW, your garden looks great with all the flowers >:)

Cold As Heaven

Unknown said...

Thanx :D I am waiting for several days of dry weather so I can paint the porch tho.. these small shelves can be painted under roof, but the porch itself I need to time it with dry weather. At the moment there are 14 raindrops in the air at all times here sigh.

Anonymous said...

du har vært flittig i dag :) fint ble det. klem fra mamma

Unknown said...

Takk mamma :D Klem!