15 August 2009

Rekkverk (og annet) in progress, del 2!



I dag formiddag laget Tord den første stolpen. Den ytterste som sto feil rev vi helt bort og bygget en ny av planker.
Deretter skal de andre to kles med plank så de ser likedan ut. Jewell inspiserer at vi gjør grundig arbeid!



Mens Tord kranglet med den første stolpen røsket jeg bort de to hjørnehyllene som var bak rosebuska og lot den vokse veldig utover. Sånn ble det. Jeg passet på å luke masse rundt rota, klippe bort tørre kvister og sånt også.



Videre fikk jeg tigget grunnfarge og grunnet utsiden av utgangsdøra vår. Den skal bli hvit! Deretter skal den så klart males med ordentlig farge som Sven Erik har bestilt hjem.



Boddøra får også bli hvit, så jeg grunnet den også i dag, dette mens Tord kranglet med de andre to stolpene.



Verandadøra vår behøver også nytt lag farge som dere ser her av før-bildet.



Og her er den ferdig grunnet.



Til sist tok jeg innsiden av utgangsdøra vår, det skal selvklart også bli hvitt. Kattene sitter da inne på badet og surmuler mens dette tørker.



Og her er alle tre stolpene ferdig! På mandag begynner vi med rekkverket! Omsider!

No comments: