02 August 2009

Planer pågår!

I dag laget jeg et nytt blomsterbed. Foran gangvinduet er det nå et bedd med en gul rose og noen små perenner. Høstlilje, daglilje tror jeg noen av de het, jeg husker ikke helt hva alle het.
Ble det ikke fint? Jeg sto lenge og vaklet om jeg skulle kjøpe en spesiell rose med veldig små smale blad som krøllet seg nærmest til en ball i mandarinfarge eller disse gule rosene, "lucia" noe, men til slutt tenkte jeg som så at det er takket være Tante at vi bor her, så da ble det gule roser for Tante.

Jeg har også fått min kjeglegran omsider, så Tujaen fikk flytte. Jeg skal ha kjeglegrana synlig fra kjøkkenvinduet, basta! :)
Tujaen blir nok en del høyere så den skal få være foran gangvinduet og gi bittelitt skygge der. Jeg lurer på om jeg må flytte rhododendroen også, jeg tror kanskje ikke den trives så godt der den står. Må fundere litt på hvor jeg skal ha den. Kanskje ved siden av keiserliljene?

Naboen har regna på pris og hva som behøves for å bygge et rekkverk på terassen bak, så nå skal vi handle plank og skruer og sette i gang.

På framsiden skal jeg rive opp stenen som er foran kjøkken og gang, der skal vi bygge tredekk (kan hende det ikke blir før til våren men vi får se hvor mye tid det tar og hva det vil koste med materialer) så vi har en plass å sitte i kveldssola.


Steinen vi tar bort vil dekke akkurat den delen av gressplenen nærmest der vi kjører inn i carport'en så vi får en steinlagt parkeringsbit for gjester. Perfekt eller hva?
Naboen kjenner en fyr som driver med å legge stein, han skal sjekke hva denne fyren vil ha for penger for å ta opp stein, og legge ned, samt å løfte opp den steinen som fortsatt skal ligge og rense under og mellom for mose og gress.

No comments: