08 June 2007

Dette med online spill....

Det var da dette med onlinespill. Jeg har ingenting i mot dataspill, og gudene skal vite at min mann er almennt misunnet en kone som tillater han å spille, som aksepterer at han har et onlinespill (nå to) som tar hans tid.

Jeg har konsekvent vært imot å måtte betale for å spille online. Ikke fordi jeg ikke forstår hva pengene faktisk går til, jeg er såpass inne i spillverden at jeg har fått med meg dette.

Neida, det jeg mener er at la oss si et nytt spill koster mellom 5 og 700 kroner. La oss si en gjennomsnittsum på 600 kroner for å gjøre dette enkelt. Dersom man atpåtil skal betale for å spille hver måned, la oss si 100 kroner måneden, så synes jeg at spillprodusenten må slippe nye patcher som helt enkelt FORNYER spillopplevelsen hvert halvår for at det skal være verd det for MIN del. Jeg synes ikke så mange spillprodusenter er dyktige på dette.
Jeg har til i dag ikke funnet noe spill som for MEG er verd å fortsette å bruke penger på etter kjøp, ikke engang The Sims som jeg var så hekta på!

Men det endrer ikke at jeg liker spill. Spill kan være gøy. I min karriære som nerd har jeg dog kun rundet ETT eneste spill, og det skjedde for noen små måneder siden i form av Dungeon Siege II. Alle andre spill har ikke klart å fange min interesse, eller det var ikke intressant nok til å begynne på nytt etter en strengt nødvendig format c: (Lenge leve Windows....)
Men Dungeon Siege II lykkes med å holde meg intressert og pga jeg nå kjører Linux er ikke behovet for format c: like stort lenger ;)

Etter DS kastet jeg og min mann oss på Guild Wars toget. Vi spanderte 250 kroner hver på å kjøpe spillet, det første som heter Prophecies. Ingen horribel pris for innkjøp, og det koster ikke penger å spille online. To gode fordeler om du spør meg. Grafikken er mer enn bra nok for MIN smak, men jeg er mer opptatt av en god historie i et spill enn knallbra grafikk. Hva er vel et vakkert spill verd om det ikke har innehold? For meg er da historien bedre.
Og jeg liker det! Til min store overraskelse trives jeg godt med spillet! Vi har startet vårt eget Guild nå, bare for å ha like kapper :) Nå er jo halve delen av spillet "guildenes krig" derav navnet. Vi har elegant blåst i den delen. Vi har ikke deltatt i en eneste guild-tournament faktisk. Kommer vi til å gjøre det? Har ingen anelse. Tiden vil vise.

Men i alle fall, mine krav på et onlinespill som koster penger er at det er omtrent umulig å tro jeg kommer til å finne et spill jeg gidder betale penger for.

Og før noen rekker å få hetta: Det at JEG er i mot å betale for et onlinespill betyr ikke at jeg synes andre er dust fordi man velger det. Jeg gir blaffen i om andre bruker pengene sine på onlinespill :)

No comments: