17 October 2006

Hvorfor kan ikke ting bare være enkelt?

Jeg fikk en ny jobb i november i fjor. På samme avdeling som min mann.
På "nyåret" skulle jeg komme over, ferdig utdannet og alt.

Nå er det snart november igjen. Jeg sitter fortsatt på samme avdeling. Han andre som fikk jobb på kana samtidig med meg har rukket å få ny jobb OG slutte, men JEG fikk ikke erstatte han. Det ble en annen fra min avdeling, most likely.

Det alene er fankern meg surt nok i seg selv, å se noen annen ta den jobben JEG er lovet. Jeg må atpåtil være glad for dem, fordi de har fått denne sjansen.
Beklager, men så hevet er jeg ikke over menneskelige følelser som sårethet, skuffelse, bitterhet og følelse av å bli sviktet.

Min sjef opprettholder trynefaktor. Korreksjon: JEG føler han opprettoholder trynefaktor. Jeg har, takket være en ex-venn, blitt paranoid og mistenksom overfor alt og alle, og tar høyde for at "its all in my head". Men følelsen er der likefullt.

Jeg føler jeg står på samme sted. Jeg kommer ikke videre i verden.
Og på toppen av det hele er jeg annenrangs datter for min far.
Min søster ringte han på hans fødselsdag. Hun ble avfeid med at det passet dårlig, "ring en annen dag". Forberedt på dette ringte da også jeg for å se om han gjorde det samme. Vilket han gjorde. Nåvel, så behandlet han oss likt. Frem til da.

I etterkant har han beæret henne ikke bare med telefonsamtaler, men med unnskyldning, forklaringer og til og med en status oppdatering.

Jeg har ikke fått så mye som et komma selv. Ingen unnskyldning, ingen forklaring, ingenting. Er ikke jeg verd det samme? Er ikke også jeg hans datter? Var det feil av han å såre min søster, men helt korrekt å såre meg? Og siden såre meg mange ganger mer med at HUN får unnskyldninger og forklaringer og ikke jeg? Tror han ikke vi snakker sammen?

Følelsesmessig er jeg kaos nå. Jeg er rasende, såret, ydmyket, knekket og RASENDE. Nevnte jeg rasende?
Skal jeg liksom bare finne meg i at han sprer sin nåde på meg når det passer HAN? Han må faktisk vise seg VERD min interesse og min tålmodighet nå.
Dette er lønnen jeg får for å vise forståelse og tålmodighet rundt hans kompliserte forhold til en dame jeg ikke utstår. Flott betaling.

No comments: