06 November 2012

En virituell reise i barndommens fotspor

Google Street View er magiske saker.
Med klump i halsen tok jeg en tur til Skjevøy.. på PC skjermen!

Brua over til Skjervøy. Åh for en gjensynsglede!

Og bensinstasjonen ligger der den alltid har gjort! Dette var den første vi kom til,
det var minst en til. Før i alle fall. 

Narvesen var her i alle fall enda når bilen kom og knipset!

Og apoteket ligger på samme sted enda! Inngangspartiet er
litt modernisert siden jeg var der sist tror jeg. 

Og konditoriet har samme farge som jeg alltid husker det som
men det er ikke lenger noe konditori her! Hvor skal jeg nå
kjøpe softis?? Til høyre i bildet er det en parkeringsplass og kirka, ved siden
av kirka gikk en sti opp over prestegårdsjordet der vi løp hjem til
mor og far etter å ha blakket oss på is og godterier. 

Og her var det matbutikk.. nå er det ikke det mer, ser ut som vi må hele veien inn
til vågen for å finne det nå..
 

Desverre ville ikke google sin bil være med på turen opp til venstre,
opp idrettsveien og kirkegårdsveien, den stakk av til høyre,
forbi kaia og bort havnegata tilbake igjen. 

Ja, en liten kjapp titt på min barndoms gull-øy ble det. En dag når økonomien tillater det..

No comments: