25 November 2012

En uke igjen

En uke igjen til 1 søndag i advent, og jeg har stått i som en liten hest her hjemme siste uka. Forrige helg laget vi julegodter til det tøt melis ut av alle porer, og i løpet av uka har jeg vasket vinduskarmer på ut og innside, fått ned gardiner og satt opp julegardiner på kjøkkenet, i stua, i gangen nede og oppe og nye ikke-julete gardiner på soverommet oppe. Jeg har vasket dører og dørkarmer i hele andre etasje og det gjenstår tre dører og tre vinduskarmer så er alle vasket: Så er det gulvkarmer igjen..

I går kom adventsdukene frem, på fredag satte jeg opp lysene ute, og i dag kom Liv Heidi på besøk og vi pakket og fordelte godteriet som var igjen etter fordeling til de planlagte julegaver. Det er et styr! Jeg har strikket ferdig en julegave, og bestillt en annen, jeg har i grunnen ikke så mye igjen av julegaver.

Neste helg skal jeg ta meg sammen og lage leverposteien jeg hadde planlagt. Jeg lurer på om jeg skal stikke innom en skobutikk og tigge sko-esker til julegaver.. Jeg har laget mørk og vanlig marmelade, og noen flasker gløgg. Noen til skal lages. Ja, da burde jeg vel ha så jeg klarer meg tror dere ikke? Jeg skal nok også lage litt julekaffe! :D Og hele dagen har jeg hatt Narnia på i bakgrunnen! Det er vel ingenting som gir mer julefølelse enn å pakke julegaver og se på Narnia tror jeg!

No comments: