16 March 2012

Søren også

Det ser ut som fontena til kattene har gått i stykker. Pumpa på den altså.. Så jeg må vel skaffe enten ny pumpe eller ny fontene.

Med tanke på hvor vanskelig denne er å vaske inni kolben skal jeg nok antagelig kjøpe en ny selv om det koster halvparten å kjøpe ei ny pumpe til denne. Jeg vil gjerne ha ei fontene som er lett å vaske overalt.

Den forrige fontena jeg hadde het Cat-It og jeg kunne åpne kolben og skure den inni, hvilket jeg ikke kan med den jeg har nå. Og den jeg har nå har det begynt med algevekst inni kolben tross forsøkene mine på å få det vekk med alt mulig av skuring.
Jeg har nå kastet mine øyne på en keramikkfontene de har på swecat. Den har både et lekkert design og kan vaskes i oppvaskmaskin. I alle fall den delen som ikke har ei pumpe. Og de har reservepumpe og rensesett med piperenser og utbyttbare slanger og alt der. Praktisk.

Så planen er nå å spare til denne, og kjøpe den, et par rensesett og en ekstra pumpe så jeg har det liggende. Jeg føler jeg ikke kan ta et steg tilbake nå og ikke ha en kattefontene når jeg har hatt det så mange år. Og det skader jo ikke da å kjøpe en som ser lekker ut, eller hva?

No comments: