13 March 2012

Det var en solrik og stormfull dag..

I et par dager har det blåst svært kraftig. Det er storm i kastene, men de er jo heldigvis ikke konstant. Likevel har grinda på verandaen blåst av og gått i stykker, så vi må montere ned den og fikse den på plass igjen så kattene kan være ute og vi kan lufte når varmen kommer. Og snøskuffe, spader og bøtter blåser overalt her.

På den andre siden har det stort sett vært varmere enn 4 grader konstant, og med denne føn-vinden forsvinner is og snø svært fort. Veien utenfor vårt hus er bar nå, men lenger bort mot lekeplassen er det enda is på veien. Halvparten av bilinkjørsla er isfri nå, så jeg håper resten av isen forsvinner fort!
til helgen tenkte jeg sope vekk en del av steinen vi har strødd med i vinter, så mye jeg kan få vekk. Dess mindre som må gjøres rett før børstebilen kommer dess bedre.

Jeg må også rense opp etter fuglene i vinter, funderte å gjøre det også før all snøen forsvinner der borte. Er så mye enklere å bare skyfle snøen med frø og skall på i trillebåra enn å krafse det ut av gress og mose :) Så skal forsøke å få til det.

Jeg burde kalket plenen i år dessuten, og jeg må gå over med mosemyrder denne våren også. På en side har det vært positivt med det harde moseangrepet og at jeg ignorerte det så lenge som jeg gjorde, det er mye bare flekker i skråninga nå helt uten gress der ville blomster har fått fotfeste, og sånn kan det fortsette! Jeg har heller et blomsterhav der i skråninga enn å ha gress jeg burde klippe. Jeg vet ikke hvor fort jeg får gjort noe med skråninga så man kan bruke den, men det er vel ingen ide å anlegge og jobbe for en tett og fin gressmatte der uansett. Det er et mareritt å klippe. Så det får være! Med tid og stunder skal jeg vel lage noe terasse der,  på ett eller annet vis. Men det får bare ta sin tid. Jeg skal få til alt det som er litt mindre 45 graders vinkel før jeg gir meg i kast med skråninga, med mindre vi ramler over penger så vi kan leie ut jobben til noen :)

No comments: