11 June 2011

stekende varme

Og fyttefy så varmt det er!
For øyeblikket ligger temperaturen på røflig 40 grader og litt i solveggen. FYSJ! Det er alt for varmt. Det var perfekt for to dager siden, da var det så varmt at man gikk i t-skjorte, men man orket fortsatt gjøre noe, mens nå siler svetten også når jeg bare rusler ut og fotograferer blomsterbed!

Jeg var på kjälles i dag og kjøpte litt tagetes, lusa har funnet rosene. Og jeg har kjøpt et par andre blomster også!

Vinterstokkrosa har masse skudd nå. Jeg gleder meg til å se hvordan blomstene ser ut!


Her har jeg plantet litt mer. Disse sto blandt en haug med tagetes, så jeg gjetter det er tagetes-familien. Den er jo en stor familie, og de ser jo ikke likedan ut alle sammen!


Dette er en nyanskaffelse! En iris og en praktveronika!


Et par små fløyelsblomster gjemmer seg blandt grenene til rosa. Denne rosa hadde ikke lusa satt seg på enda, men det er vel bare spørsmål om tid!


Blomsterbeddet ved boden. Trefingerurten og pastellakeleja blomstrer nå, sammen med forglemmegei'en!


På framsiden Humla klatrer og den blå valurten koser seg.


Drivhuset er ferdig forresten, men med 40 grader pluss i solveggen var det ikke snakk om å gjøre noe der inne enda! Jeg skal fylle i med jord i ettermiddag/kveld når temperaturen er bedre, og så flytter jeg paprikaplantene ut. Skal også så nye agurkplanter, og så flytter jeg nok over et par tomatplanter også :)


Her hadde lusa satt seg, her og på rosebuska foran gangen, så jeg var på med lus-drepende middel og så satte jeg et par tagetes nære.

♥♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪♥♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪

Tjingeling!

//Rita

2 comments:

Anonymous said...

Så fint :) Den trefingerurten ser ut som akeleie.Gleder meg til å ta en tur og se alt i virkeligheten :)) Klem fra mamma

Unknown said...

Ja, det er nok en akeleie :) Den høye blå er en pastellakeleie i alle fall!