30 June 2011

Aguility

I dag introduserte jeg Jewell til Aguility!
På rusta har jeg kjøpt et vanlig hinder, et med ring, slalom og en sekketunell. Jeg bandt opp sekkedelen på tunellen, men resten har jeg satt opp.

Jeg begynte med hindrene. Hun har jo lært å hoppe på kommando, nå måtte jeg bare vise henne at hun skulle hoppe over den blå pinnen, så vi gikk over et par ganger mens jeg ga kommandoen "hopp". Hadde pinnen veldig lavt første gangene, men så heva jeg den til 30-35 cm og litt, og ga kommandoen igjen. Hun måtte jo faktisk hoppe nå, og det gikk kjempebra. Selvklart venta det godis etter hvert hopp nå i begynnelsen!
Ikke fulle 10 minutter etter våre første små hopp så spratt hun fra side til side på kommando, uten bånd! Lykkelig eier jublet masse og hunden spratt veggimellom og bjeffet glad hun og :) Etter det var ringen null problem, hoppe frem og tilbake gjennom den var jo bare barnematen!

Slalomen var litt mer vanskelig å skjønne, men med hjelp av bånd, knipse fingre på andre siden av åpningene og noen oppmundrende godiser underveis så kom vi oss gjennom en gang! Nå skal hun få fundere litt på det og sove på det så prøver vi slalomen igjen i morgen!

Tunellen var litt lettere. Som sagt bandt jeg opp sekkedelen, neste gang jeg er på rusta skal jeg kjøpe et eller to hinder til og en tunell uten sekk, men i dag fikk vi ta denne her. Jeg kastet inn et par godiser inni tunellen, og deretter fortet jeg meg rundt og knipset med fingrene og la litt godteri utenfor, og dermed kom hun gjennom. Nå må jeg pønske ut en bra kommando for å gå gjennom tunellen, men tenkte kanskje "gjennom" er mer enn bra nok! Så, vi gjorde det et par ganger, og så avsluttet vi med noen fler hopp mens Silje forsøkte å filme. Dumme kameraet mitt ville desverre ikke lagre filmen.. sukk. Men neste gang kanskje!


♥♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪♥♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪

Tjingeling!

//Rita

1 comment:

Lisbeth said...

I'm impressed!