19 March 2011

Må bare elske linux litt!

Jeg har Linux på min stasjonære PC.
Og siden jeg nå hadde vært nede med laptoppen en del måneder og nesten ikke hadde vært inne på stasjonærPCen fordi jeg får vondt i ryggen av stolen her, så var det denne uka klar for massiv distro-oppgradering fra 8 til 10.
8 til 9 var ingen problemer, det er sjeldent det på Linux.

I går kveld begynte da oppgraderingen fra 9 til 10, rundt 9 på kvelden.
Nedlasting null problem og den kjørte i gang med installasjon av oppgraderingen.
Og PANG!
Sjokkert sitter da jeg og min mann i stummende mørke og null PCer i gang. Alle PCer var selvklart døde, sikringen hadde gått.
Midt i oppdateringen!

Miljøskadet som jeg da er av Windows fikk jeg litt panikk et minutt, nå måtte jeg vel starte med USB minne og kjøre en flat nyinstallasjon og så videre.
Oppdaget deretter at PCen min faktisk var helt død tross at sikringen var tilbake. Null reaksjon. Strømforsyningen min var syndern; det var den som hadde dødd en brutal død og røska med seg tastaturet mitt og sikringa vår på samme tid.

Nåvel, man er da nerd, jeg lenset et PC lik og fikk meg en 350 watt til erstatning for den 200wattern som sto i (ja det er en liten PC, den er snart 7 år gammel!) og et nytt tastatur, og dermed starta PCen igjen.
Og med litt trykking på knapper av min kjære mann begynte bare oppdateringen på igjen og fortsatte der den ble avbrutt.  Jeg måtte bare klare meg uten X mens den fortsatte.

Og før halv ett i natt var en oppgradering til versjon 10 helt gjennomført,  og jeg hadde X, nettleser og ikke minst, min elskede chrome nettleser (chromium på Linux).

Livet er herlig av og til når man er nerd!

♥♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪♥♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪

Tjingeling!

//Rita

No comments: