14 December 2009

lenge siden

Det er en stund siden jeg skrev noe i bloggen sist. Vi har vært i norge litt over en halv uke, kattene var hjemme og hadde tilsyn, mens hunden var med. Saga var den første som sto i vinduet og mjauet velkommen når vi kom hjem i går kveld dessuten.

Og i natt sov hun på småkommodene oppe i andre etasje, nå er det nok ikke lenge igjen før hun sover på soverommet sammen med de andre kattene, hunden og oss! :)

Men alt går bra, Saga er en kosegris av de helt store dimmensjoner, mindre og mindre skvetten og lettskremt for hver dag som går. Jeg tror mye ble vunnet når jeg var hjemme en uke fra jobben i influensa eller forkjølelse. Det var da hun begynte å krabbe opp på fanget for å kose!

Jeg tror Celine trivdes med litt hundefri nå. Hun er veldig avslappet og rolig nå, mindre fientlig mot hunden dessuten.
Ronja er seg selv lik.

Og Jewell fikk kjøre deler av turen til norge på fanget til Fredrik. De riktig store veiene så var hun i buret og "gråt", mens når vi kjørte småveier fikk hun være løs i bilen og sov på fanget til Fredrik.
Akkurat når vi skulle dra kom Sandra og Zache, Sandra hadde glemt vi skulle dra rundt den tiden. Jeg hadde akkurat fått stappet Jewell inn i buret, og forsøkte lokke henne ut så hun kunne hilse på Zacke men ikke SNAKK om at hun rikket seg . Nei, hun var i buret, og der skulle hun bli. Tverrnekt, ikke pokker og så videre.

Hun var nok redd for at Sandra hadde kommet for å hente henne så hun ikke skulle få bli med, så det endte med at jeg sa at hun fikk gå bort til bilen med zache så de kunne snuse hei til hverandre.

Jeg tror kanskje det er noe løpetid på gang innenfor noen uker. Vi traff en stor sort hannhund som luftet seg selv på Gullhaug, og han begynte å slikke i seg der jewell hadde tisset, og så parkerte han nesa under halen hennes og nektet fjerne seg. Fredrik måtte gå mellom faktisk, for Jewell var ikke særlig glad for det. Så vi får kikke etter løpetid tror jeg.

No comments: