13 November 2006

Borrbacka eller Simanbo?


Nå sitter jeg her. Next in line for stallplass på Borrbacka, der min kollega Annette har sin hest. Det er da også der min kompis Hild rir Annette sin hest, og jeg kjører som regel Hild i stallen de to dagene.

Burde jeg flytte dit? Jeg trives så veldig godt hos Rosmarie. Det er kjempekoselig der! Jeg betaler relativt lite, og får så mye i prisen...


Simanbo fordeler:

Jeg betaler EN fast sum.
Rosmarie måker for meg.
Rosmarie setter ut og henter inn.
Hestene får være ute lenge.
Fri tilgang på høy. kraftfor (knust bygg, knust havre, betfor, vitaminer og mineraler) og flis
Ridebane, desverre ikke belyst, men den blir lys nok når snøen kommer
GODE turmuligheter!
Rosmarie går hjemme hele dagen så hun vanner med jevne mellomrom og bytter dekken om de er kliss våte.
Stallen er liten og koselig, og kjempehyggelig atmosfære.
Rosmarie er utrolig hjelpsom og har alltid noen gode råd på lur

Ulemper:
Har ikke 100% kontroll på hva hesten får i seg (men Rosmarie virker som hun har bra peiling)
Ikke belyst ridebane (kan overleves uten)

Borrbacka fordeler:
Belyst ridebane
Større stall = flere ridekompiser.
Hild i samme stall!
Flere busser som går forbi så det er lettere for forryttern å komme seg dit
Samme stalleie
100% kontroll på hva hesten spiser til enhver tid
Stallen har godt rykte på de som er der, stort sett voksne folk som er der.
Terrengrittbane om man vil ri terrengritt
Høy, inn og utslipp og flis inngår

Ulempe:
Må måke selv, og måle opp maten selv. (går greit det)
Må kjøpe kraftfor selv. (ikke noe større problem egentlig)

Alt i alt ser det ut til at begge stallene er meget bra på hver sin måte.
Det som veier tungt for Borrbacka er jo dette med busser. Det går en buss i timen forbi fra tidlig morgen til 8tiden på kvelden. Forryttern bruker antagelig 10-15 minutter mindre på reise og slipper bytte buss.
Det som veier tungt for Simanbo er jo at Rosmarie gjør ALT
Hun tørker dekkene inne om det trengs!

What to do, what to do... Jeg trives jo kjempegodt hos Rosmarie, men det skulle være ålreit å være i samme stall som Hild igjen..

No comments: