27 September 2006

Endringer

Nå skal det skje.

Jeg og gubben skal legge om kosthold og liv. Nå skal det endres i spisevaner og hvilken mat vi inntar. Ut med fett, sukker og salt. Inn med SunneGreier.

Det koster pokker meg så mye å være sunn. Ikke kan vi spise ferske grønnsaker hver dag. Vi får klare oss med frosne grønnsaker. Hvitt kjøtt er bra. Fisk og. Desverre brekker gubben seg av fisk...

Hvordan skal vi begynne? Vi begynner her og nå. Sukkerfri saft i stedet for brus. Sundt godteri: gulrotstenger og creme fraiche-dip er MYE bedre enn pottis og rømmedip. Og sunnere. Popcorn uten salt er nam. Okei, bittelitt salt da, men ikke mye. Maiskolber er snadder til middag!

Vi bruker allerede lettmargarin på brødet. Jeg foretrekker å bake brødet selv fremfor å kjøpe disse sukkerfylte brødene. Jeg har allerede en preferanse på mer grønnsaker enn kjøtt og velger mye grønt og lite kjøtt om jeg kan.

Og i morgen ringer vi svømmehallen! Jeg tenkte minst en dag i uka skal vi svømme! :) Jeg har jo allerede Nikita, så jeg tente søndager og en dag midt i uka, så det blir bare en kveld uten å dra i stallen. jeg tror neppe jeg orker BÅDE stall OG svømming.. Ut og børste over hesten og blande bøtte, klappe henne hadet bra og i svømmehallen med oss.

Det koster 600 kroner for et årskort. Fri adgang 7 dager i uka om vi vil.
Men vi skal teste et par ganger først. Frem til neste lønn kan vi med fordel betale 60 kroner for å svømme en gang i uka. Det er 240 kr på en måned det.
På lang sikt sparer vi mange kroner på å kjøpe årskort, spesiellt om vi skal svømme to ganger i uka. men Selv på bare en gang i uka sparer vi noen hundrelapper, OG vi har muligheten til å dra når vi vil ellers og!
Men som sagt, vi starter med et par ganger så vi ser hvordan det er der, om vi vil trives der eller ikke.

Det er her det snur!

No comments: