10 November 2011

Varmt i vinter?

Denne har jeg nå anskaffet fra tretti.se. Dette er en gasskamin som varmer med en liten gassdunk. Praktisk å spe på varmen uten å øke på strømregninga synes jeg.

Denne rommer en ti kilos gasskolbe, og det er selvklart også innkjøpt. Først fikk jeg den ikke til å fungere, først når jeg snakket med produsenten (som forøvrig reagerte på at nettbutikken solgte "gasskolber?! Jøss...") kom spørsmålet hvor mye den veide. Viste seg at nettbutikken fikser elegant forbudet mot å sende fulle gasskolber med vanlig bud ved å selge tomme, og sende med en lapp med gratis påfylling hos utvalgte forselgere. Smart!

Når nå dette var ordnet opp i og jeg satt med en full gasskolbe fungerte kaminen som bare det. I kveld er den innviet med en times tid på første steg. Ute er det småfrysete 2 minusgrader, kulda er nok på vei nå og jeg var småfrossen. Ikke fordi det er så himla kaldt, men fordi jeg er trøtt, sliten, og uvant med kulda nå. Så, jeg fyrte en times tid. Det ble så deilig på stua så jeg sovnet! Kanskje jeg skal ta hintet og legge meg tidlig i kveld? :) Men jeg gleder meg i alle fall til å kjenne god og varm stue uansett hvor kaldt det er ute!

2 comments:

CA Heaven said...

It's way too warm. We want snow. The white gold >:)

Cold As Heaven

Unknown said...

Oh yes we do want snow! :D But it tends to be too cold downstairs at our home, the house is resting directly to the ground, no area of air underneeth to isolate. so.. often it turns very cold downstairs, at least on the floor. So this will defenately help me keep the warmth in the house wihtout being broke! :)